آبله مرغان و بیماری زونا Things To Know Before You Buy

Wiki Article

اسرائیل می‌گوید وقتی حماس کمک‌ها را برای خود برمی‌دارد سازمان ملل نمی‌تواند آنها را توزیع کند.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

* درد مزمن، خصوصا در سالمندان، كه‌ تا ماه‌ها یا سال‌ها در مسیر رشته‌ های‌ حسی‌ محل‌ قبلی‌ وجود تاول‌ ها باقی‌ می‌ ماند.

از سردرد صاعقه‌ای خود رهایی پیدا کنید: راهکارهایی برای کاهش شدت علائم

استفاده از کفش طبی می تواند به سالم ماندن قلب انسان کمک کند

از آنجا که خطر بروز عوارض جانبی شدید ناشی از بیماری زونا در افراد مسن خیلی بیشتر است، می‌توان برای افراد با سن بالاتر از ۶۰ سال از واکسن زونا استفاده کرد. این واکسن خطر بروز زونا را تا ۵۰% کاهش می‌دهد.

همچنین افرادی که قبلاً دچار بیماری زونا شده‌اند، بسیار به ندرت باز هم به این بیماری مبتلا می‌شوند، در واقع شانس ابتلای مجدد به این بیماری فقط در حدود ۱% است.

بیماری زونا غالباً افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند را درگیر می‌سازد.

البته‌ فرد با یك‌ بار گرفتن‌ زونا، تا آخر عمر در برابر آن‌ ایمن‌ خواهد بود؛ مگر در زونا موارد نادر.

با همه موارد گفته شده، لازم است یاداوری کنیم که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد؛ زیرا زونا یک بیماری عفونی بوده و باید دوره خود را سپری کند.

ایجاد تاول‌های عمیق که بافت پوست را تخریب می‌کند و بهبودی جای زخم حاصل از آن تا چند هفته طول می‌کشد.

بیماری زونا یا هرپس زوستر، با ظهور جوش‌ها یا تاول‌های متمرکز و دردناک بر روی پوست رخ می‌دهد. این بیماری ناشی از فعال شدن مجدد ویروس واریسلا زوستر، ویروسی که عامل بیماری آبله مرغان است، است. یکی از ویژگی‌های این بیماری این است که تاول‌های آن محدود به سطح درماتوم‌ها می‌باشند. درماتوم به قسمتی از پوست بدن اطلاق می‌شود که توسط شاخه‌های یک عصب حسی تأمین عصبی می‌شود.

در نظر داشته باشید که آرشیو ترانه های علی سورنا همیشه بروز خواهد شد و می‌توانید برای دانلود اهنگ جدید علی سورنا از این صفحه استفاده کنید. اهنگ های قدیمی علی سورنا به طور معمول در اخر صفحه و اهنگ های جدید علی سورنا برای راحتی طرفداران، در ابتدای صفحه قرار می‌گیرند.

فشار بر اسرائیل افزایش یافته است تا به مسئولیت‌های قانونی خود برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی عمل کند و اجازه دهد تا کمک‌های بشردوستانه به اندازه کافی به افراد نیازمند برسد.

Report this wiki page